Familie op Aruba! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Liseth Vetker - WaarBenJij.nu Familie op Aruba! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Liseth Vetker - WaarBenJij.nu

Familie op Aruba!

Door: lisethoparuba

Blijf op de hoogte en volg Liseth

21 November 2010 | Aruba, Oranjestad

Bon tardi! :D

We zijn vorige week vrijdag toch naar Mambo Jambo geweest, nou ja wij.. Wietske bleef thuis, want die was niet heel lekker te pas. En ik had net in mijn vorige waarbenjij.nu verhaal verteld dat er sowiezo gestapt ging worden. En na een weekend niet gestapt te hebben had ik er ook wel heel veel zin in! :D Mijn buufje Chantal had ik wel meegevraagd, maar die had geen zin. Dus ik dacht, dan ga ik maar alleen. Met de gedachte van dat alle andere studenten van Blue Village wel zouden gaan, zoals elke vrijdag.

Ik stap in mijn Jimny en probeer de versnelling in zijn achteruit te krijgen, dat was niet zo’n succes.. dus paar keer flinkt geropt aan die pook en eindelijk wilde die in zijn achteruit. Onze Jimny begint na 3 maand een beetje rare geluiden te maken en doet niet altijd wat die hoort te doen. Met andere woorden, hij slaat ook nog wel eens af.. de claxon reageert niet meer direct als je erop drukt.. de banden zijn een beetje glad.. en het remmen duurt iets langer.. en we hebben nog nooit onze water en oliepijl gecheckt wat wij eigenlijk wel horen te doen! :D Maargoed, dit even terzijde.

Even terugkomend op het onderwerp Mamboooo Jamboooo ;) Bij Wijnand brandde het licht dus kwam ik op het idee om hem even mee te vragen. Wijnand is altijd van de partij en vooral als er gebobt wordt haha. Hij was nog niet helemaal klaar, dus ondertussen heb ik met ook zijn buufje Chantal gekletst. Wijnand klaar, ik het gesprek abrupt beëindigen omdat het al bijna 8 uur was en de happy hour is altijd van 6 tot 10. Komen we bij Mambo is er gewoon helemaal geen student. Alleen Marco, die er moest werken en even vertelde dat de tijden waren aangepast van 8 tot 11. Er waren wel posters opgehangen op Blue Village?! Nou ik heb er geen één zien hangen.. (Wietske en ik parkeren ook altijd onze Jimny, stappen uit, lopen de trap op en dan is ons appartement de 2e deur links, we zien dus niet veel van Blue Village haha) Dus Wijnand en ik zaten gezellig aan de bar met niemand. Om 9 uur nog geen student te bekennen, alleen maar 40 plussers haha. Iets later kwamen Chantal & Karin (van Perle d’Or) binnen. Dit maakte mijn abrupte beëindiging met andere Chantal wel weer goed ;) En die 40 plussers gingen helemaal los op de dansvloer dus dit zorgde wel voor lol!! Om 11 uur was de Happy Hour voorbij dus gingen we na een donut gehaald te hebben weer naar Blue Village.

Zaterdag scheen weer eens de zon niet en kwam Wietske met het geniale idee om naar de kapper te gaan. Na een tijd in Oranjestad rond te hebben gereden met onze Jimny hadden we nog niet de kapsalon gevonden die Wietske zogenaamd wist te zitten.. En Wiet maar volhouden dat het ergens in die straten moest zitten. Uiteindelijk toch maar even gevraagd aan iemand en die had ons uitgelegd waar de kapsalon zat. Zat die gewoon een straat achter mijn werk!! Haha! En het mooie komt nog.. willen we graag geknipt en gekleurd worden is er geen plek. Moesten we alsnog op zoek naar een andere kapper. Ik dus maar even Linda, mijn streetdance lerares, gebeld om te vragen naar een goede kapper. Ze had het uitgelegd, maar we konden het niet vinden. Dus ik belde opnieuw en wat bleek.. Linda was vergeten een rotonde te melden. Tja :D Daar aangekomen kon ik wel geknipt worden (na 3 maand) maar Wiet niet geverfd. Dat vond Wiet geen probleem dus kon ik geknipt worden door een mannelijke kapper. Altijd leuk! :D

Zaterdagavond zijn Wiet en ik met Karin, Chantal Blue Village, Lotte, Michael, Erik2 en Wijnand naar de film Due Date geweest. Een geweldige komedie!! Na de film hebben we tot 3 uur ’s nachts nog 2 films op onze kamer gekeken samen met Chantal en Karin. Dit waren 2 romantische komedies en ook zeker niet verkeerd met Josh Duhamel als acteur! :D

Zondag was het weer eens een bewolkte dag. Rond 2 uur ging de zon schijnen. Toen gingen wij met Karin naar het strand. Komen we op het strand is Karin haar handdoek vergeten.. haha BLOND!! De zon was toch weer verdwenen dus Wiet en ik reden wel weer terug naar Perle d’ Or om een handdoek op te halen. Onderweg ging de zon weer schijnen dus toen hebben we maar bij Blue Village mijn andere handdoek opgehaald. Dit zorgde er toch voor dat we uiteindelijk 10 minuten langer in de zon konden liggen ;) ’s Avonds hebben Karin en Chantal ons opgehaald want we gingen uit eten bij het pannenkoekenhuis. En ons toetje was een ijsje bij Häagen-Dazs. Na het eten zijn we naar Moomba gereden en hebben we daar nog wat gedronken.

Maandag was het weer een drukke dag op het werk. Maandagavond zijn mijn moeder en zus aangekomen op Aruba! Ik had me hier heel erg op verheugd dus ik was ook heel blij om ze weer te zien. Wietske ging met mij mee om ze op te wachten op de Airport. Dikke sjaal om en laarzen aan en staan wij daar in een jurkje haha! Mijn moeder en zus stapten in de bus en wij reden er met onze Jimny achteraan na wat geld in de parkeerautomaat te hebben gegooid ;) Wiet en ik zijn naar Moomba gereden en hebben daar een cocktail gedronken. Was echt lekker! Daarna zijn we naar het hotel gelopen. Mijn zus en moeder waren aan het inchecken. Wij meegelopen naar de kamer. Had mijn moeder nog wel wat meegenomen van “sinterklaas”. Haha een gedicht en snoepgoed! :D Was wel erg leuk! Na even bijgekletst te hebben zijn we via het strand naar Moomba gelopen. Daar hebben we nog een cocktail gedronken met zijn vieren. Rond half 1 waren wij thuis en na wat uren geslapen te hebben ging alweer de wekker..

Dinsdag mijn “laatste” dag gewerkt. En regenen de hele dag! Heel apart! Bah! ’s Avonds zouden we uit eten gaan met mijn zus en moeder maar Wiet was niet zo lekker te pas. Dus ik heb mijn zus en moeder opgehaald en zijn we een pannenkoek gaan eten. We hebben ook een stukje gewandeld door het winkelcentrum bij de haven. Daarna ben ik naar Blue Village gereden om te laten zien waar ik woon ;) Wiet zat wel op de bank tv te kijken. Na even gezeten te hebben heeft ze ons weggebracht naar het hotel. Daar heb ik eerst heerlijk gedoucht met warm water en in een big bed geslapen. Wiet moest namelijk gewoon werken de volgende dag.

Woensdagochtend hebben we gegeten in het restaurant. Dit vonden mijn moeder en zus natuurlijk wel leuk en ik genoot van het mega aanbod van voedsel :D Na het ontbijt zijn we op het strand gaan liggen. De hele dag scheen de zon!! Echt heerlijk! Woensdagavond is de zus van Wiet aangekomen, Nienke. Die had Wiet opgehaald bij de Airport en ze verblijft op onze kamer! :D Die avond ben ik met mams en Judith uit eten geweest bij Tango Argentine Grill. Dit keer werden we vergezeld door een zanger en gitarist in één. Dit was wel erg gezellig en die man kon er ook wel wat van. Zoals jullie weten is het woensdag Paddockavond dus we gingen met z’n allen naar de Paddock. Wiet en Nienke kwamen ons ophalen op de parkeerplaats bij Senor Frogs. Dat was wel even proppen in de Jimny.. Onze Jimny werd er ook niet sneller op haha! De Paddock was rustig in het begin maar later was het druk. Poe! Wel leuk voor de vakantiegangers om te weten hoe gezellig het uitgaan op Aruba wel niet is ;)

Donderdag en vrijdag waren bewolkte dagen. Niet zo leuk als je graag wil bijkleuren op je vrije dagen en voor de vakantiegangers.. Donderdagavond zijn we wezen eten bij de MAC. Lekker gevarieerd! ;) Vrijdag zijn we met z’n vijven naar Mambo Jambo geweest. Daar waren we om half 9 en hebben we wat gegeten. Om 11 uur ben ik met mijn moeder en zus naar het Crystal Casino geweest. Daar hebben we even rondgekeken. Wiet en Nienke waren na Mambo al gelijk naar Moomba gereden met Karin en Chantal, die gingen niet mee naar het Casino. Toen we weg wilden ging het regenen. En niet zo’n klein beetje ook. Wij wachten en wachten.. toen het weer droog was moesten we nog naar de Jimny lopen die een eindje verder geparkeerd stond. Het lukte ons niet om droog bij onze Jimny te komen. Jimny heeft nu eenmaal geen dak boven de achterbank en laat het nou net onderweg keihard gaan regenen! Wiet en ik hebben standaard een handdoek in onze auto liggen dus mijn moeder wist niet hoe gauw ze die moest pakken :D Komen we bij Moomba.. allemaal plassen water/modderbende. Het regende ook zo hard. Dus ik de auto omgedraaid en toen heb ik ze maar afgezet bij het hotel en ben ik teruggereden.

Kom ik bij Moomba aangereden komen Wiet, Nienke en Karin aangelopen. Half nat! Haha! Dus Nienke stapte bij mij in de auto en toen reden we met 2 auto’s naar Blue Village om ons daar even op te frissen voor Chino Latino. Rijden we weg bij Blue Village. Karin achter het stuur, Wietske ernaast en Nienke en ik zaten op de achterbank. Maar de straat van en naar Blue Village stond weer eens onder water (geen weg meer te zien van de Chengs’s Supermarket naar Blue Village). En ja hoor.. komt er een tegenligger aan en Karin had haar raam openstaan. Helemaal niet nadenkend van de gevolgen van een tegemoetkomende auto en een water-wegdek.. dus jullie kunnen wel raden.. flats een hele plas water spetterde omhoog tegen de Jimny. En omdat het raam open stond kregen Karin en ik een volle lading water in ons gezicht en op onze kleren.. ja dat was niet zo slim, maar we hebben wel gelachen!! Rond half 1 waren we er tot een uurtje of 3. En het was weer gezellig!! Ik heb toen ook in mijn eigen bed geslapen gezellig naast Wietske en Nienke! :D

Zaterdagochtend de wekker gezet en om 9 uur stond ik voor het hotel. Mijn moeder en zus nam ik mee winkelen in Oranjestad. Daar zijn we de hele Mainstreet doorgelopen en hebben we ook nog het een en ’t ander gekocht! :D ’s Middags ging het zonnetje schijnen en zijn we met Wietske en Nienke naar het strand geweest. ’s Avonds zijn we wezen eten bij Tango. Dit was ook gezellig!

Vandaag, zondag schijnt de zon niet. Judith had op internet gekeken en daar stond 0% kans op zon. Dus tja.. We gaan zo winkelen bij Palm Plaza en maar hopen dat morgen de zon weer gaat schijnen! :D

Dit was mijn verhaal. Adios amigos!

Heel veel liefs Liseth

• 22 November 2010 - 16:29

Sharon:

Hahahahaha dat wateravontuur kan jullie ook alleen maar overkomen!

Lief hé dat gedichtje van je moeder! haha.. Ze vertelde me al op het feest van de Hos over haar mooie gedicht.. Maar dat mocht ik ABSOLUUT niet verder vertellen ;) hahaha.. Goed heb ik mijn mond gehouden hé ;) haha..

Meissie, geniet er nog ff van dat je zus en moeder bij je zijn.. :D Nog ff en dan ben je weer terug bij je paardjes! Maar eerst nog ff naar MIAMI :D Gaaf hoor!

Liefs x

• 24 November 2010 - 19:54

Virginie En Henk:

Hoi Liseth,

Fijn dat je moeder en je zus er zijn. Hopelijk hebben ze net zo'n fijne week als wij hebben gehad. Super dat je met Wietske naar Miami gaat, mooie afsluiting van een onvergetelijke tijd. Stuur je nog een mailtje over de stage? Groetjes