Volgende week Miami! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Liseth Vetker - WaarBenJij.nu Volgende week Miami! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Liseth Vetker - WaarBenJij.nu

Volgende week Miami!

Door: lisethoparuba

Blijf op de hoogte en volg Liseth

29 November 2010 | Aruba, Oranjestad

Bon dia, bon tardi of bon nochi everybody!

Weer een verhaaltje want ik heb leuk nieuws! Wietske, Chantal & Karin van Perle ‘d Or en ik gaan naar Miami! Mijn eerste trip naar Amerika!! :D Op donderdag 11 november hadden Wiet en ik al een ticket geboekt bij American Airlines. Heel gedoe geweest want wij gingen die dag tijdens onze lunchpauze naar de Airport om een ticket te boeken was er geen American Airlines balie aanwezig. Allemaal vliegmaatschappijen, maar die dus net niet. Dus wij terug naar mijn kantoor en hebben we daar achter mijn pc een ticket geboekt. En we waren aan het twijfelen 4 of 6 dagen.. Maar we hebben toch maar het weekend erbij aangeplakt! :D Volgende week zaterdagochtend vliegen we al vroeg richting Miami en we komen donderdagavond laat weer terug op Aruba. Betere vliegtijden kun je niet hebben haha. Vrijdag moet er weer gewerkt worden op kantoor en ben ik de enige Secretaresse. Heel EKVD gaat namelijk op Kerstreis naar Puerto Rico. Ook lang niet gek toch?! :D Maar Zuhaila gaat van kantoor Aruba niet mee dus ik werk die vrijdag met haar samen. Ik hoop dat ik na die vakantiedagen te hebben gevierd in Miami wel goed mijn werkzaamheden kan uitvoeren i.v.m. een grote kans op weinig slaap en veel gelopen, gefeest en geshopt te hebben! ;)

Mijn zus en moeder zijn weer in Nederland! Na zondagmiddag nog gezellig gewinkelt te hebben met mijn moeder en zus zijn we ’s avonds uit eten geweest bij pizzeria Casa Tua. Judith en ik hadden zelfs een half om half pizza! We konden niet kiezen haha! Het was erg gezellig met z’n drieën en de pizza was heerlijk! Na de tijd zijn we naar het hotel gelopen en hebben we daar even gezeten/gelegen. Mijn moeder ging niet mee naar Moomba maar mijn zus wel. Het was al 12 uur maar toch. Altijd gezellig Moomba! :D Dit keer was het zo gezellig dat we tot het einde zijn gebleven. Cecile/moeders was lekker tuut tuut tuut en die had nog wel zin in 080. En moeders was niet de enige.. er wilden ook 2 mariniers met ons mee in de auto. Dat ging mooi want Cecile heeft wel een iets ruimere auto dan onze Jimny haha. Het was gezellig in het ozo Hollandse café en om een uurtje of 3 gingen we weer naar huis. Nja huis?? Hotelbed! :D

Maandag hebben we weer heerlijk gegeten in het restaurant en daarna hebben we de hele dag in de zon gelegen! Judith en zijn nog op de tube geweest. Mams durfde niet dus die ging mee op de boot en heeft wat foto’s gemaakt. Ook leuk natuurlijk! Judith en ik hadden dikke lol op de band en vooral om mams haar gezichtstrekkingen, want die vond het maar niks dat we aan het stuiteren waren op zee! ;) ’s Avonds werden we opgehaald door Nienke (de zus van Wietske) en gingen we naar Streetdance. Ze hebben alle 3 mee mogen doen en ik zat langs de kant. De laatste weken heb ik nogal last van mijn enkel. Elke stap die ik zet is gevoelig :( Iets te fanatiek geweest met hardlopen.. Maar het gaat vandaag, zondag, al heel wat beter gelukkig!

Dinsdagochtend hebben we de wekker moeten zetten want we gingen een rondtour maken op het eiland met een ene Eddy! Mijn mams had dat geregeld via de reisorganisatie en ik wilde wel graag mee want Wiet en ik zitten hier al heel wat maanden maar we hebben nog niet het hele eiland gezien. Om 9 uur werden we opgehaald voor het hotel. Mijn mams had wel verteld dat het een open jeep was maar het was een open militaire (hoge) vrachtwagen en die was helemaal volgeladen met maar liefst 21 personen. Het paste allemaal net haha. Maar we hadden een hele gezellige groep van allemaal toeristen uit Nederland! We zijn het hele eiland rond geweest! Eerst reden we naar Calofornia Lighthouse. Daar gestopt. Toen zijn we naar zo’n cactussengebied gereden en wat waren wij blij dat we in zo’n open vrachtwagen zaten. Jeetje! Wat een hobbelweg naar de top van de heuvel waar we 2/3 deel van het eiland konden zien! Dat was een heel mooi uitzicht. Toen dezelfde weg terug.. hobbel de bobbel! :( Denk je dat gehad te hebben… gingen we richting de Natural Bridge. Zoals jullie weten zijn daar de wegen ook niet al te best.. Maargoed, die Eddy zorgde er wel voor dat we nog wat te lachen hadden tijdens de rit. Wat een humoristische man! Echt leuk! We kwamen tijdens de tour ook heel wat Arubaanse “werklui” tegen. En elke keer weer stonden ze niks te doen! En Eddy maar praten door de microfoon dat dat nou “werkoverleg” wordt genoemd (ze staan gewoon bij elkaar te praten en er wordt niet gewerkt) en na het werkoverleg hebben ze pauze hahaha! :D Prachtig commentaar had Eddy, elke keer weer. Was maar goed ook, want de tour duurde best lang. We waren 7 uur weer terug bij het hotel. ’s Ochtends werden we als laatste opgehaald en op de terugweg werden we dus als laatste afgezet. Wat een logica ;) Ook zijn we nog door Sint Nicolas gereden en hebben we daar geluncht aan het water. Dit had Eddy geregeld. Daarna reden we verder naar het zuiden en kwamen we bij Baby Beach. Hier was ik nog niet eerder geweest en dit is ook een heel mooi strand. Er is zon heldere zee dat je er heel mooi kan snorkelen. Dus ik heb na 3 maand voor het eerst gesnorkeld en het was echt genieten, zo mooi onder water! :D

Om half 9 werden we opgehaald bij het hotel door Nienke en Wietske. We gingen uit eten bij Pam Pam. Soort afscheidsdiner van mijn mams en ik mocht kiezen waar we heen gingen. Het was erg gezellig zitten daar (dit keer hebben we ons niet voorgedaan als studenten van Perle d’Or, dat was één keer maar nooit weer, of niet Wietkse ;))! En het eten was heerlijk! Na het eten zijn we naar Blue Village gereden. Daar heb ik de zusjes afgezet en heb ik mijn moeder en zus afgezet bij het hotel en ben ik nog even meegegaan naar de kamer. Al mijn spullen gepakt en weer teruggereden. Ik had zoveel tassen dat mijn mams even met mij mee liep naar de auto. Echt lief!

Volgende ochtend ging al vroeg de wekker. Na een week vakantie te hebben gehad moest ik weer aan het werk ;) Mijn bureau lag vol met allerlei werkzaamheden die ze voor mij hadden klaargelegd. Julitza en Susan hadden mij wel gemist haha. ’s Middags kwamen mijn zus en moeder nog langs, nadat ze hadden ingecheckt op het vliegveld. Dit vond ik wel heel leuk en was toch een beetje een verrassing. Ze hadden namelijk vertraging en als ze dat niet hadden gehad was het ze niet gelukt om nog even langs te komen. Ik was ook net druk aan het werk toen ze binnenkwamen dus een betere timing kon niet.. Zo hebben ze een goede indruk kunnen krijgen van mijn werk! ;) Na de kennismaking met de anderen had ik de taxi voor mijn mams en zus gebeld en ben ik met ze naar buiten gegaan en hebben we even “afscheid” genomen. Het was wel even slikken maar ik hield het droog in tegenstelling tot de ontmoeting. Dat was huilen.. Van blijdschap dan! :D

Woensdagavond zijn Nienke, Wiet, Chantal Blue Village en ik naar de Paddock geweest rond een uurtje of 12 tot 2. Er waren weer heel wat studenten, mariniers en andere soorten en het was wederom erg gezellig! Wanneer niet?! ;)

Donderdag 25 november 2010 :D hele dag gewerkt en ’s avonds hebben we na meerdere pogingen dus eindelijk een hotel geboekt in Miami! Wat was het geval.. Een week eerder kwamen Chantal & Karin bij ons om een hotel te boeken. Wiet had al veel research werk verricht (nog bedankt Wiet, aangezien wij geen balle verstand hebben van een hotel vinden op het internet en jij met je Tourisme ervaring is het een eitje).. Maargoed, wij dus al die hotels bekeken wat Wiet op papier had gezet. En wat bleek, na een paar dagen gewacht te hebben waren de prijzen behoorlijk gestegen. Dus toen kwamen Chantal & Karin met het idee dat iemand bij hun op het werk een appartement bezit in Miami. Wij natuurlijk lachen, want dat ze niet eerder met het idee waren gekomen?! Haha! Dus ze gingen het eerst wel navragen bij die desbetreffende persoon. Dat heeft iets meer dan een paar dagen geduurd zonder enig resultaat waardoor we nog later hebben geboekt, namelijk afgelopen donderdag. Maar de prijzen waren weer gedaald dus dat was wel even gunstig voor ons budget! Zodat we nog meer kunnen shoppen etc. etc. :D

Vrijdag gewerkt en voor de verandering naast de gewoonlijke werkzaamheden mocht ik na enkele werken geen Starbucks, weer naar Starbucks om koffie te halen voor het kantoor. Ik met het Starbucks potje rond en de bestellingen opnemen. Op de terugweg had ik het wel even zwaar met 2 x 4 mega koppen koffie’s van een halve liter en dan in zo’n soort Mc Donald’s kartonnen houder. Julitza deed de deur voor mij open. Gelukkig want ik hield het bijna niet meer! Wat een verhaal hè / niet boeiend! Maarja.. :D

’s Avonds ging ik uit eten met Chantal van Blue Village. Chantal reed en komen we daar aan bij Casa Tua en is het net zo druk. Dus we moesten even wachten. Na een kwartier kregen we een plek. Maar tijdens dat kwartier hadden we wel even lol om een opgespoten botox vrouw. Chantal werkt in het RIU in de Spa en zij had daar ook een keer een look a like Marijke Helwegen gezien. Alleen op dat moment konden we niet op de naam komen. Flink brainstormen maar we kwamen maar niet op Marijke Helwegen. Voor degenen die geen idee hebben wie het is, ze wordt gezien als het Nederlandse 'icoon' van de plastische chirurgie. We hadden het erg gezellig die avond en we zijn na de tijd naar Perle d’Or gegaan. Daar was een schuimparty. Wietske en Nienke bleven thuis. Ik was de bob en Chantal, Stephanie, Lotte en Odette gingen mee. Dit keer was ik droog gebleven! ;)

Zaterdag was het weer eens bewolkt en niet bepaald strandweer. Dus zijn Wietske, Nienke en ik wezen winkelen in Oranjestad en hebben we over de markt gelopen. Wat een souvenirs allemaal! Zo heb ik al wat souvenirs gekocht voor de thuisblijvers. Kortom een leuke en nuttige middag! :D

‘s Avonds had ik wel zin om naar de film te gaan. Chantal ook en voor de rest niemand. Dus wij naar de dansfilm Burlesque. Die was zo mooi! Echt gaaf! Vooral de acteur was zeker niet verkeerd!! :D Ooo en onder de film kwam ik ineens op de naam van Marijke Helwegen!! Dus ik zeg zo uit het niets.. Marijke Helwegen! Hahaha was echt dom en we lagen natuurlijk wel even dubbel van het lachen! ;) De film was om half 2 afgelopen dus we konden gelijk door met stappen. We zijn naar Chino Latino geweest maar daar waren we de enige Nederlanders haha. Ik Wietske smsen, mijn vriendinnetje :D (want ze zou naar Chino gaan maar daar was ze al geweest) en op dat moment was ze in Oranjestad aan het stappen met Nienke, Chantal & Karin. Die hebben er zelfs een schietpartij meegemaakt.. dat kreeg ik vanochtend te horen. Oe best eng ja! Maar Chino was dus niks dus zijn we naar de overkant gelopen naar Senor Frog’s. Hier waren ook geen studenten te vinden, alleen maar mariniers. Ook wel gezellig! Rond 4 uur waren Chantal en ik thuis en het regende weer eens……

Vandaag, Zondag, heb ik geskyped met thuis! Dit was wel weer leuk! Na het skypen gingen Wietske en Nienke naar de stad om weer te shoppen. Altijd leuk maar ik wilde verder met mijn stageverslag. Dus ik bleef thuis met mijn goeie bedoeling om daar maar eens mee bezig te gaan omdat met 3 weken de inhoud al beoordeeld moet worden door mijn stagebegeleidsters. Maar toen werd ik weer afgeleid op Skype en ik had even gedoucht en nog wat kaarten geschreven en mijn nagels gelakt en nu is het bijna bedtijd en het enige wat ik heb gedaan is het bestand geopend!! Ik heb geen zin, woord of letter getypt.. :D Haha!

Wietske en Nienke zijn nu bij Moomba. Ik ben best moe dus ik ging niet mee. Morgen weer vroeg opstaan en moet er weer gewerkt worden. Nog 11 dagen werken om precies te zijn. Oe, nu wordt het echt aftellen en dan zit mijn (stage)tijd hier er op!!

Nou, de meesten zie ik over 25 dagen!! Tot dan!

Dikke knuffel jullie dushi

  • 29 November 2010 - 11:28

    Sharon:

    Tjeeeeeeeeeeeeeejjj wat een verhaal! hahaha.. Maar wens je veel plezier in Miami! Haha.. Alweer genoeg meegemaakt :D

    Liefs x

  • 29 November 2010 - 18:55

    De Krim:

    Ik zie dat je je altijd nog prima vermaakt daar. Elke keer weer leuk om je verhalen te lezen! Geniet er nog maar even van, vooral van het weer... Het wordt hier met de dag kouder, vandaag heeft het ook gesneeuwd!
    Heel veel plezier in Miami!

    groetjes HHJY

  • 01 December 2010 - 17:13

    Oma, Tante G. En J.:

    Lieve Liseth,

    Van mamma en Judith van alles gehoord over Aruba. Jullie hebben het wel gezellig gehad met elkaar, maar ik was wel blij na 11 dagen dat ze weer terug kwamen. Ik heb voor je pappa en de broers Maurits en Sander gezorgd voor het middageten, het menu krijg je wel te zien als je terug komt in de map waar alles over de 4 maanden in zit "(ha ha ha)".
    En nu ga je zaterdag met z'n vieren 6 dagen naar Miami met vakantie. Lisieth pas goed op, en blijf bij elkaar.
    Oma heeft weer zorgen dat weet je. Je hebt ons een mooie kaart gestuurd met het hotel er op.
    Het is hier nu volop winter, sneeuw en het vriest hier behoorlijk overdag min 8° en 's nachts min 10° met een stevige noordoosten wind en jij heerlijk in de zon, wat een verschil. Met je stage gaat het ook goed en je leert er veel en daar gaat het om. Nu Liseth nog 23 dagen en dan zijn wij erg blij dat je terug komt, dan is het getal hier weer vol. Tante Gerrie en ik zijn nog even naar Rijssen geweest en tante Gerrie gaat nu even mee naar Jannie. Dus de brief gaat onder begeleiding van tante Gerrie. Wij zijn natuurlijk weer bij Jannie en zij maakt ook dit weer in orde door dat "ding", dan ontvang je dit vandaag 1 dec. nog.
    Liseth de groeten en een dikke kus van opa, oma, tante Gerrie en Jannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Stage lopen op Aruba

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2011

Mijn laatste verhaal

22 December 2010

Laatste weekend!

18 December 2010

Klaar met stage!

09 December 2010

Derde, vierde en vijfde dag in Miami!

06 December 2010

Eerste dagen in Miami!
Liseth

The beach! :D

Actief sinds 24 Aug. 2010
Verslag gelezen: 647
Totaal aantal bezoekers 51882

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2010 - 24 December 2010

Stage lopen op Aruba

Landen bezocht: